Billettinformasjon

& OFTE STILTE SPØRSMÅL:

Kjøpte billetter refunderes ikke.
Det er viktig å forsikre seg om at man har valgt riktige billetter før billetten betales. Ta vare på billetten din, den er et verdipapir.

Billettavgift:
Billettavgiften er inkludert i oppgitt billettpris i programoversikten.

Rullestolbruker:
Vi har et begrenset antall faste rullestolplasser. Billetter til disse plassene må kjøpes over disk i biblioteket på Åsly skole. Dersom dette byr på utfordringer, eller ved spesielle behov, ber vi om at det tas kontakt med KulturCompagniet.

Hørselshemmede:
Bojersalen er utstyrt med teleslynge. Høreapparatet settes i Teleslyngemodus. 

Ledsager:
Hvis du har gyldig ledsagerbevis, tilbyr vi fribillett til din ledsager. Ledsagerbevis må fremvises ved kjøp av billetter. Disse billettene kan kun kjøpes over disk i biblioteket på Åsly skole.

Student, barn- og honnørbilletter:
Prisene vil være tilgjengelig på de forestillingene der vi tilbyr disse rabattene, også på nett. Gyldig dokumentasjon MÅ fremvises ved billettkontroll.

Barnebilletter (under 16 år) vil også være tilgjengelig for salg på nett dersom rabatten tilbys. Barn under 1 år trenger ikke kjøpe billett dersom de sitter på fanget til en foresatt/voksen.

Trygdede og personer over 67 år har mulighet til å kjøpe 1 billett pr. person til honnørpris på forestillinger der honnørrabatt tilbys. Honnørrabatt vil alltid være tilgjengelig på nett dersom rabatten tilbys. Gyldig dokumentasjon MÅ fremvises ved billettkontroll.

Gruppe:
Vi tilbyr grupperabatt på enkelte av våre forestillinger. Disse rabattene tilbys også på nett.

Slik henter du ut billetten din:
Du kan skrive ut billettene hjemme hvis du kjøper på nett. Har du reservert billetter må du hente og betale dem innen hentefristen i bibioteket på Åsly skole. Kjøper du billett gjennom eBillett trenger du ikke å skrive ut billett, men viser frem en gyldig QR-kode fra mobil eller nettbrett ved innslipp.

Refundering av billetter:
Vi refunderer ikke billetter, men gjør unntak hvis vi må avlyse eller endre dato på forestillingen. Vi kontakter deg så raskt vi kan hvis vi får en avlysning, og prøver å foreta refunderingen eller bytte til ny dato så smidig som mulig. Ved rolleendring, forsinkelse eller tekniske feil refunderes ikke billettene. Hvis du ikke har registrert deg med navn og nummer når du kjøpte billett får vi ikke tak i deg, og anbefaler derfor å følge med på våre nettsider.

Hjelp og støtte

Ofte stilte spørsmål

Det oppstod en feil etter jeg la inn kortinformasjon, beløpet er trukket fra konto og jeg har ikke mottatt billetten min.

Dersom det oppstår en feil etter at vi har trukket beløpet fra konto tilbakefører vi det umiddelbart. Dessverre fungerer betalingssystemene slik at beløpet kan bli stående reservert på konto i opptil 2-3 virkedager før det blir disponibelt igjen. Du vil få tilbakeført pengene og du kan trygt forsøke å kjøpe på nytt. Dersom du mot formodning ikke skulle ha pengene tilbake etter 2-3 virkedager (ikke medregnet helger og helligdager) så kan du ta kontakt på post@ebillett.no slik at vi kan undersøke årsaken.

Kjøpet ble gjennomført, jeg fikk opp kvittering men jeg har ikke fått billettene på epost.

Dette skyldes som oftest en av to ting. Enten er epost-adressen skrevet feil eller så har eposten blitt stoppet av søppelpostfilter. Dette kan forekomme enten i epostklienten din eller hos nettleverandørens/jobbens søppelpostfilter. Sjekk søppelpostboksen for å se om den kan ha havnet der. Hvis du fortsatt ikke finner billetten ber vi om at du sender en epost til post@ebillett.no hvor du oppgir:
- Hvor forestillingen/arrangementet skal finne sted
- Arrangementets tittel og dato
- Epost-adressen som ble brukt under kjøpet
- De 4 siste sifrene i det 16-sifrede kortnummeret du benyttet ved betaling
Jeg får beskjed om at kortet er avvist av kortutsteder, men jeg vet jeg har dekning på konto
Transaksjonen kan bli avvist av kortutstede/bank av ulike årsaker. Vi mottar dessverre ingen nærmere forklaring på årsak til dette, kun beskjed om at vi ikke kan trekke beløpet fra kontoen din. Av og til kan dette skyldes lokale problemer hos banken eller lignende, ta kontakt med dem hvis du har spørsmål. Du kan eventuelt også forsøke kjøpet på nytt senere.

Etter at jeg har lagt inn kortinformasjon får jeg spørsmål om passord/kode. Jeg vet ikke hvilket passord/kode som menes her.

Vi benytter 3D-secure i betalingsløsningen vår. Dette er en løsning bankene og kortselskapene har gått sammen om for å øke sikkerheten for deg ved netthandel. Det kan variere fra bank til bank hvordan denne autentiseringen gjennomføres. Ta kontakt med din bank/kortutsteder for å få informasjon.

Jeg har kjøpt billett men kan ikke dra likevel, hvordan får jeg refundert kjøpet?

Se "refundering av billetter" i billettinformasjon.

Jeg har kjøpt billett til feil dag/tid/plass, hvordan kan jeg få byttet denne?

Måten dette håndteres på er at du kjøper nye billetter til riktig dag/plass så refunderer vi det kjøpet du har gjort. Send en epost til post@ebillett.no, så hjelper vi deg med dette. 

Kontakt

Du kan ta kontakt på post@ebillett.no. Legg med informasjon om hvilket sted og hvilken forestilling forespørselen gjelder. Dersom det gjelder et kjøp du allerede har gjennomført ber vi også om at du legger ved de 4 siste sifrene i det 16-sifrede kortnummeret du har benyttet samt epostadresse om du har brukt en annen enn du sender henvendelsen fra.

_
_
_